Een vernieuwde huisstijl
Wellicht is het opgevallen dat de provincie Zuid-Holland een vernieuwde huisstijl heeft. De oude huisstijl is ongeveer 20 jaar geleden ontwikkeld en voldeed niet aan de wensen van dit digitale tijdperk.
De vernieuwde huisstijl, geïntroduceerd op 1 februari 2021, is meer geschikt gemaakt voor digitale middelen en online toepassingen. Bovendien kunnen we ons hiermee houden aan ingewikkelde digitale toegankelijkheidseisen. De basisuitgangspunten blijven hetzelfde, zodat onze huisstijl herkenbaar is en blijft. Kortom, een nieuw gezicht met vertrouwde kenmerken.
De vernieuwing van onze huisstijl wordt op vervangingsbasis ingevoerd. Veel bestaande huisstijlmiddelen hoeven nu nog niet aangepast te worden, waardoor ‘oud’ en ‘nieuw’ tijdelijk naast elkaar bestaan. Duurzaam en kostenefficiënt dus.
De huisstijl en het logo
Websites, social media, e-mails, maar ook een brief of een campagne zijn huisstijldragers. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Een huisstijl bestaat uit verschillende elementen (zoals het logo, lettertypen, kleuren) die volgens vastgestelde regels toegepast dienen te worden. Zo wordt de huisstijl een consistente ‘handtekening’ wat voor herkenbaarheid zorgt. Het maakt direct duidelijk dat de provincie Zuid-Holland de afzender van de informatie is. Onze huisstijlgids helpt daarbij.
Wapenfeiten
'Wapenfeiten' is de online huisstijlgids van de provincie Zuid-Holland. Hier vind je alle informatie die je nodig hebt over de huisstijl. Onze huisstijl is ontwikkeld voor digitale en online toepassingen. Maar natuurlijk is hij ook voor offline media en drukwerk te gebruiken.
In deze huisstijlgids zijn alle wapenfeiten over de stijl van Zuid-Holland op een rij gezet en het logo, het motto en de patronen.