Ga naar de inhoud

Provincie Zuid-Holland
Zoeken
Direct naar
  • Home
  • Onderwerpen

    • Circulair
    • Digitaal Zuid-Holland
    • Economie
    • Energie
    • Gezondheid en welzijn
    • Internationaal
    • Klimaatadaptatie
    • Kwaliteit openbaar bestuur
    • Luchtvaart
    • Milieu
    • Natuur en Landschap
    • Omgevingsbeleid
    • Recreatie, Toerisme en Sport
    • Verkeer en Vervoer
    • Water
    • Wonen en Ruimte
  • Actueel

    • Bekendmakingen
    • Nieuws
    • Nieuwsbrieven
    • N-wegen
    • Participatie
    • Podcast
    • Provinciaal archief
    • Verkeersinformatie
  • Politiek en bestuur

    • Provinciale Staten
    • Gedeputeerde Staten
    • Commissaris van de Koning
    • GS-Besluiten
    • Begroting Zuid-Holland
    • Coalitieakkoord 2023-2027
    • Geodata en kaarten
  • Online regelen

    • Belastingen en leges
    • Bezwaren en klachten
    • Informatie
    • Meldingen en verzoeken
    • Leges infrastructuur
    • Overig
    • Provinciale regelingen
    • Subsidies
    • Ter inzage
    • Vergunningen
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij

Translate page

We use WeGlot to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Select language

Direct naar
  • Contact
  • Organisatie
  • Werken bij (opent in nieuw venster)
  1. Home ›
  2. Online regelen ›
  3. Bezwaren en klachten ›
  4. Bezwaar tegen beslissing provincie
Deel dit op
  • Delen op Facebook (opent in nieuw venster)
  • Delen op X (opent in nieuw venster)
  • Delen op LinkedIn (opent in nieuw venster)

Lees voor

Bezwaar tegen beslissing provincie



Als je het niet eens bent met een schriftelijke beslissing van de provincie kun je bezwaar maken. Dit kan alleen als je belanghebbende bent. Je bent belanghebbende als het besluit jouw belang rechtstreeks beïnvloedt.

Na het indienen van jouw bezwaar neemt een medewerker van het team Rechtsbescherming contact met jou op over jouw bezwaar. Als je eerst een informeel gesprek wil voeren over de kwestie wordt deze mogelijk met jou besproken.

Informele weg

Een informeel gesprek wordt georganiseerd als u en de vertegenwoordiger van de afdeling waartegen het bezwaar is gericht daarvoor open staan. Het informele gesprek kan verschillende vormen hebben, zoals: een overleg, bemiddelingsgesprek of mediation.

Het doel van dit gesprek is om te zoeken naar een oplossing waar alle betrokken partijen tevreden mee zijn. Er zijn geen kosten verbonden aan een informeel gesprek.

Lees voor meer informatie de folder ‘Informele aanpak van bezwaren en klachten'.

Formele adviesprocedure

Je dient jouw bezwaar in bij de provincie. Als je geen gebruik wil maken van de mogelijkheid tot een informeel gesprek, wordt in de meeste gevallen een zitting gepland. Op deze zitting kunnen jij en een vertegenwoordiger van de provincie jouw standpunten mondeling toelichten bij de bezwarencommissie. Het is ook mogelijk dat er geen zitting wordt gepland. Dit ligt aan de omstandigheden van jouw probleem.

Bezwarencommissie

Bekijk wie zitting hebben in de bezwarencommissie:

Voorzitter

  • Mw. W. van den Hoek

Plaatsvervangend voorzitters

  • Mw. E.D.M. Knegt
  • Dhr. S.D.P. Kole
  • Dhr. P. Plambeck
  • Dhr. R.S. Wertheim

Leden

  • Dhr. R. van Baaren
  • Mw. M. Chébti
  • Dhr. C.D.J. van Estrik
  • Dhr. J. Geelhoed
  • Mw. G.J. de Haan-Kamphorst
  • Dhr. F.L. Oudshoorn
  • Mw. B. Verras
  • Mw. N. Walgemoed
  • Dhr. J.M. Weststeijn

Voorwaarden

Je tekent bezwaar aan als de volgende voorwaarden van toepassing zijn:

  • een bestuursorgaan heeft een beslissing genomen, en
  • je bent als belanghebbende rechtstreeks bij het besluit betrokken

Aanpak

Je dient een schriftelijk bezwaarschrift in met de volgende punten erin verwerkt:

  • jouw naam en adres
  • de datum
  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht
  • de reden van het bezwaar

Verder is het belangrijk dat je het bezwaarschrift ondertekent.

Meer informatie

  • Jaarverslag bezwarencommissie 2023 (pdf, 669 kB)
  • Bezwarencommissie infographic 2023 (pdf, 91 kB)
  • Brochure U heeft een bezwaarschrift ingediend (pdf, 652 kB)
  • Brochure Besluit waartegen bezwaar is ingediend (opent in nieuw venster)
  • Brochure Informele aanpak bezwaarschriften en klachten (pdf, 241 kB)

Contact

Je dient het bezwaarschrift in bij de provincie. Dit kan zowel per post als digitaal. Rechtsbovenin vind je een link waarmee het bezwaar digitaal ingediend kan worden.

Bij vragen kun je bellen met het secretariaat van de bezwarencommissie en klachtfunctionaris via 070 – 441 6093 en/of mailen naar rechtsbescherming@pzh.nl.

Wet- en regelgeving

  • Algemene wet bestuursrecht (opent in nieuw venster) (opent in nieuw venster)
  • Bezwaar maken (opent in nieuw venster) (opent in nieuw venster)

Bijgewerkt

27 januari 2025

Formulieren

  • Inloggen met DigiDDigitaal formulier Bezwaar of klacht indienen particulieren (opent in nieuw venster) (opent in nieuw venster)
  • Inloggen met eHerkenningDigitaal formulier Bezwaar of klacht indienen organisaties (opent in nieuw venster) (opent in nieuw venster)

Uitvoerende instantie

Provincie Zuid-Holland, Domein Bedrijfsvoering, Opdracht Rechtsbescherming

Postadres

Zuid-Hollandplein 1
Postbus 90602
2509 LP Den Haag

Krachtig Zuid-Holland

Volg ons op sociale media

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Mastodon
  • Instagram
  • Archief website (opent in nieuw venster)
  • Cookies
  • Privacy
  • Toegankelijkheid
  • Ict-kwetsbaarheid melden
  • Home
  • Onderwerpen
  • Actueel
  • Politiek en bestuur
  • Online regelen
  • Organogram
  • Contact