Heb je een vraag, opmerking of klacht over het openbaar in de gebieden Zuid-Holland Noord, Drechtsteden, Molenlanden, Gorinchem, Hoeksche Waard of Goeree-Overflakkee? Dan kun je je vraag richten aan de vervoerder in dit gebied.
- Arriva is de vervoerder van de bussen in Zuid-Holland Noord.
- NS is de vervoerder van de regionale R-nettrein tussen Alphen aan den Rijn en Gouda.
- Qbuzz is de vervoerder van de bussen in Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem en van de regionale R-net trein tussen Dordrecht en Geldermalsen.
- Aquabus is de vervoerder van de Waterbus tussen Rotterdam en de Drechtsteden.
- Connexxion is de vervoerder van de bussen in Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee.
Ben je ontevreden over de afhandeling van je vraag door de vervoerder? Of over de inhoud van het antwoord? Dan kun je contact opnemen met de OV ombudsman of de Geschillencommissie. De OV ombudsman maakt duidelijk welke stappen je als reiziger verder kunt nemen. In sommige gevallen kan de OV ombudsman voor je bemiddelen. Op basis van de klachten en eventuele trends daarin doet de OV ombudsman aanbevelingen aan vervoerders en overheden. Op de site van de OV ombudsman kun je een klachtenformulier invullen over je klacht. De OV Geschillencommissie behandelt klachten en geschillen tussen reizigers en een vervoerbedrijf. Een geschil voorleggen bij de commissie kost geld. Stelt de commissie je in het gelijk, dan kun je je geld terugkrijgen. Uitspraken van de Geschillencommissie zijn bindend.
Contact met de provincie
De provincie Zuid-Holland is opdrachtgever van openbaar vervoer. Heb je vragen over beleidskeuzes in het openbaar vervoer? Dan beantwoorden onze OV-collega’s deze graag! Stuur een mailtje naar zuidholland@pzh.nl en wij nemen contact met je op.