Onderhandse gunning openbaar vervoer noodconcessie Zuid-Holland Noord
Het openbaar vervoer in de concessie Zuid-Holland Noord zal de komende twee jaar uitgevoerd worden door de zittende vervoerder Arriva. De provincie Zuid-Holland kiest voor het afsluiten van een noodconcessie Zuid-Holland Noord 2022-2024 om de continuïteit van het openbaar vervoer te garanderen. Belangrijkste doel is dat de reizigersaantallen weer terugkomen op het niveau van 2019 en daarbij rekening houden met de belangen van reizigers, overheden en de vervoerder.
De dienstregeling zal de komende twee jaar grotendeels hetzelfde blijven, waarbij de frequentie meebeweegt met de vraag naar openbaar vervoer. De dienstregeling wordt uitgevoerd met de huidige busvloot. Op verzoek van het reizigersoverleg Hollands Midden worden de elektrische bussen van de stadsdienst Leiden uitgerust met een geluidssysteem zodat fietsers en voetgangers de bus horen aankomen. Ook de tarieven zullen in de noodconcessie de laagste van Nederland blijven, zodat onze reizigers geen grote prijsverhoging zullen krijgen bij ingang van de noodconcessie.
De provincie is tevreden dat het met Arriva tot overeenstemming is gekomen over de noodconcessie van twee jaar. Hierdoor kan de provincie een gedegen aanbesteding en implementatie doorlopen voor de nieuwe concessie die in december 2024 van start zal gaan.
Documenten
- Definitief Programma van Eisen Concessie ZHN22-24 - 12-08-2022.pdf
- GS brief aan PS - Onderhandse gunning openbaar vervoer noodconcessie Zuid-Holland Noord - DOS-2022-0003997
- Bijlage K 1 - concessiebijlage kar 1.20 0.pdf
- 20220815 GS brief aan Arriva tav gunning.docx
- Concessiebeschikking ZHN 2022-2024 versie definitief.pdf
- Bijlage K 2- concessiebijlage datasetsov v1.31.pdf
- GS voorstel - Onderhandse gunning openbaar vervoer noodconcessie Zuid-Holland Noord - DOS-2022-0003997
- Bijlage Q1 - SLA-bepalingen DRIS.doc
- Bijlage Q2 - Technische beschrijving DRIS Stadregio Rotterdam.pdf