Deel dit op
Op deze pagina vind je de besluiten van Gedeputeerde Staten sinds 1 januari 2017, inclusief de toelichting en de bijlagen. Zo kun je nagaan welke besluiten het college heeft genomen en waarom.
De besluiten van Provinciale Staten vind je in het Stateninformatiesysteem.
De publicaties op deze pagina zijn uitsluitend informatief; ze zijn geen officiële bekendmaking in de zin van de Algemene wet bestuursrecht of Provinciewet. Je kunt er geen rechten aan ontlenen.
Woo-verzoeken: Bekijk de informatie over informatieverzoek Wet open overheid.
Huidige resultaten: 3671-3680
Gedeputeerde Staten hebben de bezwaren van een vastgoedonderneming in de gemeente Krimpenerwaard tegen vijf besluiten tot invordering van verbeurde dwangsommen niet-ontvankelijk verklaard. Aan het bedrijf was een last onder dwangsom opgelegd, om te zorgen dat het maatregelen zou nemen om verdere overtreding van de Wet bodembescherming op een bodemsaneringslocatie in de Krimpenerwaard te voorkomen. Toen geconstateerd werd dat de maatregelen binnen de gestelde termijn uitbleven, is besloten tot invordering van de dwangsommen. Hiertegen heeft het bedrijf bezwaar gemaakt. De onafhankelijke bezwarencommissie constateerde echter dat de bezwaren buiten de wettelijke termijn zijn ingediend. Daarom heeft zij de bezwaren niet inhoudelijk behandeld en geadviseerd de bezwaren niet-ontvankelijk te verklaren. Gedeputeerde Staten hebben dit advies opgevolgd. Dat betekent dat de invorderingsbesluiten blijven gelden en het bedrijf de verschuldigde bedragen moet betalen aan de provincie.
15 januari 2019
Gedeputeerde Staten hebben de bezwaren van een vastgoedonderneming in de gemeente Krimpenerwaard tegen vijf besluiten tot invordering van verbeurde dwangsommen niet-ontvankelijk verklaard. Aan het bedrijf was een last onder dwangsom opgelegd, om te zorgen dat het maatregelen zou nemen om verdere overtreding van de Wet bodembescherming op een bodemsaneringslocatie in de Krimpenerwaard te voorkomen. Toen geconstateerd werd dat de maatregelen binnen de gestelde termijn uitbleven, is besloten tot invordering van de dwangsommen. Hiertegen heeft het bedrijf bezwaar gemaakt. De onafhankelijke bezwarencommissie constateerde echter dat de bezwaren buiten de wettelijke termijn zijn ingediend. Daarom heeft zij de bezwaren niet inhoudelijk behandeld en geadviseerd de bezwaren niet-ontvankelijk te verklaren. Gedeputeerde Staten hebben dit advies opgevolgd. Dat betekent dat de invorderingsbesluiten blijven gelden en het bedrijf de verschuldigde bedragen moet betalen aan de provincie.
15 januari 2019
Gedeputeerde Staten hebben de bezwaren van een vastgoedonderneming in de gemeente Krimpenerwaard tegen vijf besluiten tot invordering van verbeurde dwangsommen niet-ontvankelijk verklaard. Aan het bedrijf was een last onder dwangsom opgelegd, om te zorgen dat het maatregelen zou nemen om verdere overtreding van de Wet bodembescherming op een bodemsaneringslocatie in de Krimpenerwaard te voorkomen. Toen geconstateerd werd dat de maatregelen binnen de gestelde termijn uitbleven, is besloten tot invordering van de dwangsommen. Hiertegen heeft het bedrijf bezwaar gemaakt. De onafhankelijke bezwarencommissie constateerde echter dat de bezwaren buiten de wettelijke termijn zijn ingediend. Daarom heeft zij de bezwaren niet inhoudelijk behandeld en geadviseerd de bezwaren niet-ontvankelijk te verklaren. Gedeputeerde Staten hebben dit advies opgevolgd. Dat betekent dat de invorderingsbesluiten blijven gelden en het bedrijf de verschuldigde bedragen moet betalen aan de provincie.
15 januari 2019
Gedeputeerde Staten hebben de bezwaren van een vastgoedonderneming in de gemeente Krimpenerwaard tegen vijf besluiten tot invordering van verbeurde dwangsommen niet-ontvankelijk verklaard. Aan het bedrijf was een last onder dwangsom opgelegd, om te zorgen dat het maatregelen zou nemen om verdere overtreding van de Wet bodembescherming op een bodemsaneringslocatie in de Krimpenerwaard te voorkomen. Toen geconstateerd werd dat de maatregelen binnen de gestelde termijn uitbleven, is besloten tot invordering van de dwangsommen. Hiertegen heeft het bedrijf bezwaar gemaakt. De onafhankelijke bezwarencommissie constateerde echter dat de bezwaren buiten de wettelijke termijn zijn ingediend. Daarom heeft zij de bezwaren niet inhoudelijk behandeld en geadviseerd de bezwaren niet-ontvankelijk te verklaren. Gedeputeerde Staten hebben dit advies opgevolgd. Dat betekent dat de invorderingsbesluiten blijven gelden en het bedrijf de verschuldigde bedragen moet betalen aan de provincie.
15 januari 2019
Tegen het besluit van Provinciale Staten (PS) met betrekking tot de grenscorrectie Oudenhoorn en het besluit van Gedeputeerde Staten (GS) over de beschrijving van de nieuwe grens tussen Nissewaard en Hellevoetsluis zijn bezwaren ingediend. De bezwarencommissie adviseert PS en GS de bezwaren ongegrond te verklaren, met uitzondering van het onderdeel van het ingediende bezwaar dat betrekking heeft op het grensbeloop en de aanwezige leidingen nabij de Lageweg in Oudenhoorn. Gedeputeerde Staten stellen Provinciale Staten voor het advies van de bezwarencommissie te volgen met betrekking tot de grenscorrectie. GS hebben besloten het advies van de bezwarencommissie over de grensbeschrijving te volgen met uitzondering van het advies over het grensbeloop nabij de Lageweg. Nader onderzoek door GS heeft uitgewezen dat de beheersituatie ter plaatse duidelijk is en dat de aanwezige leidingen in een gemeente liggen. Om die reden hebben GS besloten ook dat onderdeel van het bezwaar ongegrond te verklaren.
8 januari 2019
De kruising van de N214 en N216 heeft te weinig capaciteit en is structureel overbelast. Dit uit zich in zeer lange en onacceptabele wachttijden en wachtrijen voor het wegverkeer. Het is nodig de capaciteit van de kruising N214 en N216 te vergroten om de bereikbaarheid van de Alblasserwaard te verbeteren. Daarom wordt de kruising gereconstrueerd. Er is toegewerkt naar een integrale benadering op de bereikbaarheid van de Alblasserwaard; zowel het autoverkeer, fietsverkeer als het openbaar vervoer (OV) zijn in het ontwerp betrokken. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een toekomstvast ontwerp voor een goed functionerend knooppunt voor auto, fiets en OV. Aan Provinciale Staten wordt gevraagd voor het gehele project een Uitvoeringsbesluit te nemen waarna gestart kan worden met de realisatiefase. Op basis van reële planning kunnen de werkzaamheden op zijn vroegst begin 2021 aanvangen en wordt het gehele project medio 2023 opgeleverd.
8 januari 2019
De provincie Zuid-Holland werkt samen met de gemeente Alphen aan den Rijn en gemeente Waddinxveen aan het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid rondom de N207. De provincie Zuid-Holland heeft uitvoeringsbesluiten genomen om de Bentwoudlaan, Verlengde Beethovenlaan, Verlengde Bentwoudlaan, en maatregelen in Hazerswoude-Dorp (N209) te realiseren. De start van de realisatie begint bij het verder uitwerken van het wegontwerp en het opstellen van een milieueffectrapport (MER) en provinciaal inpassingsplan (PIP). Deze mededeling is bedoeld om aan te geven dat we starten met de m.e.r.-procedure en het PIP. Bij deze mededeling kan eenieder zienswijzen indienen om aandacht te vragen om bepaalde aspecten te onderzoeken in het MER en/of om bepaalde elementen ruimtelijk vast te leggen in het PIP.
8 januari 2019
Gedeputeerde Staten hebben de beantwoording van de Statenvragen met als onderwerp: 'Provincie sorteert voor op annexatie gemeenten' vastgesteld. De vragen zijn door de fractie van de PVV gesteld naar aanleiding van een artikel op AD.nl met als titel: Stadsgrens nekt economie in Haaglanden; (11 december 2018). Gedeputeerde Staten worden gevraagd om een reactie over de zorg die de PVV heeft dat de onderzoeksbevindingen verkeerd worden opgevat door gemeenten en regio. In de beantwoording geven Gedeputeerde Staten aan die zorgen niet te delen. Het onderzoek past binnen de wens om meer feitelijke inzichten en empirische gegevens te verzamelen waar het gaat over de kwaliteit van het bestuur in Zuid-Holland. Het gaat hier om fundamenteel en experimenteel onderzoek dat niet onmiddellijk in bestuurlijke aanbevelingen kan en mag worden vertaald. Wel kan het gebruikt worden voor gesprekstof tussen bestuurders in Zuid-Holland over hoe beter samengewerkt kan worden over grenzen heen.
8 januari 2019
Jaarlijks wordt bezien of de mandaatregelingen ten behoeve van de vijf Zuid-Hollandse Omgevingsdiensten mogelijk actualisatie behoeven. Als gevolg hiervan hebben Gedeputeerde Staten voor de vijf Omgevingsdiensten nieuwe mandaatregelingen vastgesteld. De belangrijkste aanpassingen die daarin zijn aangebracht betreffen naast technische wijzigingen onder andere de uniformering van mandaatnummers en wijzigingen in de rapportage-, informatie- en vooroverlegverplichtingen die de omgevingsdiensten in het kader van de uitvoering van de mandaatregelingen hebben.
8 januari 2019
De Gedeputeerde Staten zijn bevoegd om, onder toepassing van artikel 8a.51 van de Wet luchtvaart, ontheffing te verlenen voor het tijdelijk en/of uitzonderlijk gebruik van een terrein anders dan een luchthaven ten behoeve van luchtvaart. Sinds de Beleidsregel landen op en opstijgen van terreinen anders dan van luchthavens Zuid-Holland 2013 van kracht is, is gerelateerde wet- en regelgeving gewijzigd of komen te vervallen en ondergebracht onder andere wettelijke kaders. Met vaststelling van de Beleidsregel landen op en opstijgen van terreinen anders dan van luchthavens 2019, is de Beleidsregel landen op en opstijgen van terreinen anders dan van luchthavens Zuid-Holland 2013 naar de huidige wet- en regelgeving geactualiseerd. De Beleidsregel landen op en opstijgen van terreinen anders dan van luchthavens 2019 geeft invulling aan het verlenen van ontheffing voor het tijdelijk en/of uitzonderlijk gebruik van een terrein anders dan een luchthaven. De uitvoering van de taak is gemandateerd aan de DCMR Mileudienst Rijnmond.
8 januari 2019